maandag 24 juli 2017

Voorraad aanleggen ja of nee ?

Op verschillende blogs lees ik over voorraad en eigenlijk is dat iets wat ik al van huis uit ken en dan niet alleen van thuis maar ook van tante's en oma's. Een aantal familieleden woonde buiten midden in de polder en daar was op loop afstand geen winkel of buurtsuper dus die moesten wel . Ook wij thuis woonde tot mijn 14-e buiten en dus gingen mijn ouders 1 x per maand boodschappen doen en alle houdbare producten halen zodat er niet mis gegrepen werd. De bakker kwam aan de deur en de slager ook en de srv wagen . Maar toch was dat altijd duurder dan de supermarkt. In amsterdam had ik in de gangkast altijd wel wat in voorraad als waspoeder, toiletpapier en nog wat dingen . Hier heb ik er in het begin wel even aan moeten denken om te zorgen dat als de fles afwasmiddel werd gepakt uit de kelderkast een nieuwe op te schrijven en zo nog meer dingen . Inmiddels is er een supermarkt op het dorp gekomen met een behoorlijk assortiment maar mis grijpen is lastig. Dus staan er inmiddels om muizenvraat tegen te gaan grote koffieblikken met bloem , suiker, koek , havermout, pasta , koffie, thee enz in de kast en kratten met een deksel met diervoeder en ander dingen . Closetpapier , keukenrol etc eigenlijk van alles wat gangbaar is is in voorraad inmiddels.En is de regel als je de laatste pakt of ziet dat iets bijna op is , zeg het even dan gaat het op boodschappen briefje om meegebracht te worden . Zo had de lidl onlangs witte bonen in tomatensaus in de aanbieding dus daarvan een stel blikjes gehaald en in de kelderkast gezet , muizen blijven daaraf en altijd makkelijk . Dingen als instant aardappelpuree lusten we niet , misschien heel raar maar vers vinden we lekkerder en dus zijn er eigenlijk altijd wel aardappels in huis . Brood halen we per 3 of 4 en dan gaan er een aantal in de vriezer zodat er altijd brood in huis is . En de 2 vrieskisten worden gedurende het hele jaar gebruikt en in het najaar gaan daar de paprika's en courgette in en verder de gewone dingen . Eigenlijk grijp ik op deze manier zelden of nooit mis , zelfs al blijft er onverwachts iemand mee eten dan nog is dat geen  probleem.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten