zaterdag 6 januari 2018

Restjes gist

Ik had van het oliebollen bakken nog gist over , nu is dat met zakjes droge gist geen punt.Maar ik had nu een keer verse gist gekocht wat je hier trouwens overal kan kopen in pakjes van 20 en 40 gram tot rond de feestdagen in verpakkingen van 500 gram. En invriezen van verse gist dat bevalt me heel slecht  dus gevraagd waar belangstelling voor was .Nou na overleg bleek dat ze wel een suikerbrood zagen zitten .Dus een recept opgezocht en er gelijk maar 2 gebakken , want als je toch bezig bent waarom niet.
De suiker die ik gebruikt heb is greinsuiker deze is oa in bakwinkels te koop . Hier kennen ze het niet dus als alternatief zou ik suikerklontjes of kandij suiker kunnen gebruiken maar dat is niet zo lekker. Het voordeel van de greinsuiker is dat hij goed opgenomen wordt in het deeg. Zo wie zo wordt er hier veel meer gebakken in de gezinnen mede omdat het goedkoper is dan kopen en ze zeggen je weet wat je eet.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten