donderdag 30 november 2017

Mischien ouderwets maar wel lekker

Mijn schoonmoeder had een vriendin als die kwam bracht ze voor hun altijd 3 in de pan mee met rozijntjes door het beslag. Mijn schoonmoeder bakte die namelijk nooit zelf maar ze waren er gek op. Van de week schoot dit me ineens te binnen en dacht he dat kunnen we ook weleens maken . Dus dit gebakken .
Je kan door het recept rozijn en /of geraspte appel doen . Hier vinden ze het als het buiten koud en guur is het heerlijk om bij de luch iets warms te eten .

Het recept is makkelijk
400 gram bloem
1 zakje bakpoeder
ongeveer 3 dl melk
2 eieren
snufje zout
boter
* je kan wat rozijnen door het beslag doen als je dat lekker vind.
1.Je maakt een dik beslag van de bloem,bakpoeder, eieren, zout en de melk.
2.Wil je een dun beslag dan doe je er wat extra melk bij maar zelf vind ik een dik beslag prettig want dan zijn je pannen-koekjes ook wat dikker.
3. Smelt wat boter in een koekenpan en doe hierin een halve juslepel beslag en doe dit op 3 plaatsen in je koekenpan.
4.Als de bovenkant van de pannenkoekje een beetje droog is draai je die om en bak je de andere kant.
5.Zo bak je alle pannenkoekjes tot je beslag op is.
* Serveer met een beetje poedersuiker en een stukje boter of wat stroop wat je zelf lekker vindt.

1 opmerking:

  1. Ik bakte altijd drie in de pan als afsluiting van een kinderverjaardag, groot succes!

    BeantwoordenVerwijderen