maandag 25 september 2017

Moeder - dochter

Toen onze dochter(28) hier was , ben ik een paar keer met haar een dagje weggeweest. Op zich niet bijzonders daar ik dat eigenlijk altijd gedaan heb met 1 van de kids een dagje dingen doen .We hebben nl ook nog een zoon van inmiddels 25. Van kleins af aan hebben mijn man en ik altijd apart dingen met de kinderen gedaan .Het hoeft echt niet duur te zijn om met je kind wat leuks te gaan doen als is het maar toen ze klein waren naar het park of de kinderboerderij . Nu is het zo dat onze zoon zegt Pa of Ma ga je mee naar Arad even naar de bouwmarkt of wat anders doen . Zo kom je met je inmiddels volwassen kind tot gesprekken die zo belangrijk zijn gewoon 1 op 1 . Zo ben ik dus ook een paar keer alleen met onze dochter weggeweest ik merkte dat ze daar van genoot en als we in Nederland zijn gaan we altijd met haar wat doen maar toch is dat anders. Zo moest ik o.a naar Arad om bloed te laten prikken voor mijn schildklier controle en daarna zijn we gezellig naar de markt geweest , ze wilde daar graag een Langos.
Een langos is eigenlijk een uitgerekte lap soort gistdeeg die aan weerskanten wordt gebakken in de olie en dan dubbelgevouwen wordt gegeten. In nederland heb ik dit nog nooit gezien en af en toe is het heerlijk .
Je kan ze zo eten maar ook met chocoladepasta erop of een soort kaas met of zonder kruiden . Wij zeggen weleens het is hier ''volksvoedsel'' op de markt . Omgerekend kost het rond de 50 cent een langos zonder beleg erop. En dus heb ik samen met onze dochter ook een langos gehaald op de markt en deze al lopend en kletsend op de markt op gegeten . Zelf kom ik uit een gezin met 3 meiden en kan me niet herinneren dat mijn moeder met 1 van ons iets ging doen .Uit eigen ervaring met onze kids kan ik zeggen hoe belangrijk het is om met ieder voor zich iets te doen , je merkt aan de nu volwassen kinderen hoe belangrijk dit eigenlijk is even een moment voor hun zelf. Ook nu onze dochter weer in Nederland is merk ik hoe goed het haar heeft gedaan zo'm moeder -dochter dagje .

Geen opmerkingen:

Een reactie posten